2010-02-13 16e på EM-sprinten

Dryga 30sekunder var jag efter idag på sprinten och blev 16e. Tajt värre. Hade jag kört 1 sek fortare kunde de varit 3 placeringar bättre.

Loppet startade ok till 1an och 2an. Problem att se vad som var spår och "gen" mot 3an gjorde att jag halkade ner en höjdkurva och tappade onödiga sekundrar.
Rullar på vidare 4an, 5an, 6an och 7an innan min stora grej kommer till 8an. Både jag och Peter åker ett vänstervägval på bredspår men tappar nästan 10sekunder på detta.
Kör in i snökanten på sträckan längst upp, blir lite småstressad då ryssen Gruzdev startat hårt i början av loppet.
Vidare rullar de på riktigt bra på slutet och tar några placeringar.

Överlag var de ett stabil lopp men toppen saknades igen. Till pallen hade inte en klockrent lopp räckt men därefter ingen omöjlighet. De kommer...

Imorgon väntar EM-stafetten som står sist på programmet här nere i Rumänien. Sverige lag 1 mönstrar
1a Johan Granath
2a Erik Rost
3e Peter Arnesson

Kommentarer
Postat av: Agge/ Ola

Grattis till EM Guldet!!

2010-02-14 @ 19:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0