2010-06-01 Utklassad

Helgens bravader tillförde ett sargat självförtroende. Kevin Haselsberger och Hans-Jörgen Kvåle visade verkligen hur man skulle ta sig fram på stigarna i Östnor/Mora.

Jag hade inte en chans att hänga med. Satsade dock allt på en sträcka på söndagen och lyckades vinna denna med 1 sek!!.  Har lärt mig mycket denna helg hur MtbO skall köra. Verkligen fullt ös mellan kontrollerna och "no mercy" både utför och uppför.

De jag lärt mig
1. Man måste cykla oavsett underlag (sanden är tuff)
2. Man måste stämpla sittandes kvar på cykeln.
3. Man måste cykla allt vad man kan där de är lätt
4. Bromsa mindre
 
Imorgon onsdag drar jag till Polen för att köra världscup. Sprint-torsdagen, Lång-fredagen, Medel-lördagen samt mixstafett på söndagen.

Tävlingarna går att följa här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0