Trevlig dag i skrubbsårens tecken

Startade dagen på Elitserien i Järbo. Medeldistans med riktigt klurig ol.
Denna tid på året är verkligen inte min tid, har en fruktansvärd pollenallergi.
Men efter jag proppat i mig de jag  hittade i medicinskåpet funkade de lite bättre än förra helgen, dock långt ifrån normalt. Hade problem ett par gånger inne i ringen och några värdefulla minuter gick till spillo. Hamnade mitt i fältet, John F Sno vann.

Efter de kidnappade ett har hormonstinna juniorer mig på tävlingen ( Marren, Hammer, Rollen, Rollen fru och Lalla Dickfors). Fick glider runt där som ett kolli innan resan fortsatte vidare till Horndal och Bertas där de bjöds på burgare.
Från Horndal till Dicka var de sedan inlines i spöregn och feta skavsår i händerna bara för Lalla "glömt" remmarna till stavarna. Jag tjuvvilade under en gran samt i en busskur. I Dicka bjöds de upp till kaffe och bullar.
Hästkörning stod sedan på programmet, jag och "araben" som hästen var snackade inte riktigt samma språk och några incidenter tillkom.

Lagomt till dagen var över (som jag trodde) hade ledaren för vattengympan till några ur Avesta/Brovallen handbollslag insjuknat och jag skulle hålla i den. Körde ett pass för dessa på 10 min innan de vart race i vattenrutschen och bubbelbad istället.
Eftermiddagen avslutades fint på Thairestaurang i Avesta. Tackar grabbar för en rolig eftermiddag, nu vet ni vad som väntar er 30-årsdag. Ha ha ha !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0