Hit the wall

De två sista dagarna av Idreveckan vart en tung historia för min del.
Benen har inte alls varit med mig och när man inte är riktigt koncentrerad så brukar de heller inte bli så bra.

När jag sedan försökte rycka sönder fältet på sista etappen straffade de sig med att jag brakade rakt in i väggen. Fick mig en promenad de sista kilometrarna.

Lingfors sopade banan med oss andra.


Dag 2


Dag 3

3dagars etapp 1

Jag är trött i benen.  Måste hitta på nåt till imorgon


Pappa fyller  år idag. Grattis grattis


Kart-Bosses Fjäll OL

En svettig bana hade Kart-Bosse knåpat ihop. Redan till 1an gick jag ca 15 meter ifrån kontrollen utan att se den. Problemen fortsatte sedan till 3an när jag gjorde ett parallellfel. Sen rullade de på bra resten av banan.

Benen och huvudet var inte riktigt överens men slet på så gott jag kunde. Daniel Attås vann, han måste gjort ett vass lopp.  Ol-nördarnas ol-nörd Lingfors Hallby slog mig också. Han är stark ! Måste hitta ett vinnande vapen på dessa ungtuppar till 3-dagars. Nu ska jag rasta racern lite.

Har för första gången provat på Mats Troengs quikeroute. Häftigt program som jag nog behöver lite mer träning på.


Vilodag

Har mest vilat kroppen idag. Lite småtung i benen. Hoppas på bättring till imorgon då Kart-Bosses fjällorientering väntar.
15 svettiga kilometrar över kalfjället kommer ta ut sin man.

Annars rullar livet på rätt bra här i Idre. Helpension är underskattat ! Regnar har porlat ett par dagar men nu väntar 8 dagars strålande väder och cykelbrännan skall bättras på.

Stort mycket stort


Hjelmeseth till Peltonen


 

Småkallt på fjället

De har regnat i Idre. Jädrans va kallt de blir här då. Värmde mig i bubbelpoolen.
Träffade Staffan Tunis på Jukola, han såg vass ut inför vintern. Olli-Markus lyckades jag lura bort på slutet av sträckan.
Peter var skäggig och Joel nöjd med löpet

Fin träningsdag

FM Löpning på kalfjället
EM Rullskidor + Ök styrka.

Idag sol, imorgon regn. Bra med varierat väder.
Nu: Sova

Årets fynd

Idag hittade jag min kompass som varit borta ett bra tag. Den låg bakom stenen kontroll 5 på Fjällorienteringen förra året.  Den måste haft en tuff Idrevinter där uppe på kalfjället. Men ack så glad jag blev.
Har alltså "tjänat" 500 kr idag . Gott gott

Jukola

Helt ok lopp för min del. Benen höll och kroppen var seg i början men blev bättre och bättre. Förstalaget var fin 10a och vi krigade runt 30-40 plats under hela tävlingen. Tyvärr hade SvenneBanan problem med knä och vi blev tillslut 50e av ca 1400 lag.

Långa natten på Jukola

Nu fattas bara näst sista sträckan på Jukola innan jag har sprungit alla sträckor på Jukola.

Detta år blir de debut på Långa Natten. Hoppas på fint utgångsläge...


Dåligt med snö på Sognefjell

enligt personalen på Sognefjellshytta var de under normal snömängd i år.
 
Kolla bilderna under. Min stav är 155 cm och inte i närheten av att nå marken.
Dock är inte rullskidor att rekommendera på snö




Sjusjön

Sjusjöns rullskidbana är grym, riktigt grym.
Jag måste åka dit igen, väldigt snart. Kanske t.o.m till vintern.

Glömde ju nämna att de står 1-1 i matchen mellan mig och Emil Hegle Svendsen. Jag åkte om han en gång och han bombade om mig en gång.

Mr tvättbjörn

1 pass Sogne
1 pass Juvass

Tuffa intervaller vid Sogne på fm. Magnar Dalén hejade på mellan snusinläggningarna.
Mattias Strandvall fick titt som tätt hoppa ur spår då han låg i fel fas i våra intervaller.
Kjölstad körde fel håll på spåren 1. Antingen skulle han de eller 2. han körde skido  . JAg gissa på 2.

Här under provar jag mitt nya tränarfordon ! Funkar prima


lugnare dag för kropp och själ

Tvättbjörnsögonen bättrades på under förmiddagen. Låren värker av trötthet. Rex monstertrugor är bra. Hasse-Jögge ser vass ut inför vintern. Stabiliseringsbollen är med. Rikard lägermästare i medicinbollskastning klassiskt och fri-stil. Dart Fish är oändligt. Måste valla skidorna till imorgon.





Lättklätt på fjellet idag

Men du så grymt Sognefjellet var idag. Strålande sol, vindstilla och räls till skidspår.
Timmarna bara rullade iväg och brännan vart desto ojämnare.
Odd-Björn sjöng förresten en sång för mig när jag skulle åka hem, nåt med att han ville ro till Oslo.


Fint fint


Håkan Löfström, Hasse-Jögge Kvåle har visat fin form i Norge. Northug
i bakgrunden kan jag inte uttala mig om hans form.

Sognefjell is the shit

Skidåkning i juni, sol och fina spår kan livet bli bättre, jo de kan de. Sprang på min stora idol Odd-Björn Hjelmeseth också, veckan är fulländad ! Åkte med han några kilometer innan jag insåg att han åkte på pulvrade skidor ;)



Jotunheimen i bakgrunden




Mot Norge

Imorgon drar jag till Norge för lite skidåkning på Sognefjellsglaciären.
Skall bli gött. Verkar dock inte som de skall bli lika bra väder som på bilden under.
Vi hörs


Solig måndag

1,15h stakning blev dagens träningspass. Trött i kropp och själ.
Imorgon blir de  MTB-O på Lugnet samt middag med Idrottshögskolan.


RSS 2.0