2010-05-27 Back in town

Igårkväll öppnades återigen dörren på Nyängsgatan i Borlänge. Efter en tripp på 140 sköna mil var de ganska gött att komma hem igen.

Lägret har rullat på väldigt bra och hoppas att de aktiva som jag hade med mig tycker lika. Några dagar fick även jag röra på "fläsket".

Nästa mål framöver att att få bort de schyssta "bonnbrännorna" som jag dragit på mig.
I helgen blir de Mtb-O tävlingar i Mora och i samband med dessa skall jag grilla Hasse-J lite så även han har chans i vinter på någon medalj ;)


2010-05-23 Skidor är livet

Här i Norge bombas de på. Jag och Mr Hårding (Arnesson) körde ett fint pass igår eftermiddag. 28km stakning med 815meters stigning. Armbågarna mådde så där efteråt. Höll jämna steg med Peter men till saken hör att han brände av ett 80minuters intervallpass i samma backe på förmiddagen. Själv fick man sitta och knapra Kexchoklad, filma och spela bra musik i bussen som coach.

Idag har vi kört glaciär. Solen sken den mesta tiden dock behövdes långa tights. 

Första träningsperioden (4 veckor) är nu avklarad och 70 träningstimmar finns nu i kroppen, bra start.

Bilden under visar min schysst "uppdragna tightsbränna" från i fredags.




2010-05-20 Aj aj aj bränd hud

Solen gassade som en tok idag på Sognefjellet. Vi var först ute av alla på Sognefjellet 2010! Manchester och dunderskare.

Vi startade tidigt imorse på t-shirt innan sista timmen var bar överkropp.

1a i pannbränna är Gabriel
1a i armbränna  är Kajsa
1a i halsbränna  är Peter

Mitt ansikte svider. Snart dags att bättre på "gogglebrännan".




2010-05-19 Punka. Igen....

Körde racerlopp igår. Hade HAsse-Jögge på kroken men då small de till i bakdäcket och all luft försvann.
Löpte till mål. Alla utom 4st for om mig.

Roligt lopp och bra med backen. Turen slutade på ca 8,5mil.

Idag far vi vidare mot Sognefjell för lite skidåkning.
Cool etapp i Girot där Linus Gerdermann seglar upp som en favorit numera.


2010-05-17 Norges nationaldag

Debuterade i helgen för första gången på riktigt inom MTB-O. Hans-Jörgen Kvåle hade fixat 3 riktiga supertävlingar. Bra arrangemang, bra banor och jobbig cykling. När vi samtidigt körde läger på eftermiddagarna bjöds de på stumma ben under loppen.

Fredag körde vi masstart-medel. Svåra vägval och bra kupering. Lyckades skaka av de andra mest på grund av lägre ringtryck i slangen.

Lördagens långdistans blev en kämpig historia. 1tim och 38min. Lyckades återigen lämna de andra bakom mest pga mer ringtryck i slangen än de andra.




Söndagens körning inne i jax-centrum var klurig. Svårigheten var farten. Lyckades bli lurad av Hasse en gång då jag inte hittade öppningen i ett staket.
Lyckades lämna de andra bakom denna gång också mest pga jag lämnade extraslangen, pumpen hemma denna gång.



Annars har veckan börjar bra, fint väder och idag bjöd familjen Norslund (Hasse-Jögge och Kim Andree) på äkta norsk nationaldag där de var tal, pölse och norska lekar. Mycket trevligt!

2010-05-10 Tåget

Nu är säsongen igång på fullaste allvar.
I helgen körde vi ett hemmaläger och jag blev trött. Finaste passet var nog rullskidorna över N-Lindberg-Leksand och mot Sågmyra. Varmt och gott samt strålande natur.

Framöver väntar en tuff period där vi drar igång landslagsläger på torsdag-söndag sen vila 3 dagar innan jag tar med mig ett 10-tal från DSA till Sognefjell för att åka skidor.



Inga plantor i år!!

2010-05-07 Triumfen har kommit

 

Igår ramlade  Triumph 7 in från min sponsor Gerisale som säljer Saucony i Sverge. Har sprungit i denna modell länge och gillar den skarpt.

I övrigt har jag sprungit 10-mila. De gick väl ok för min del. Dock har jag knappt sprungit ett pass innan pga lång skidsäsong. Kul att träffa gänget igen.

Har hunnit med några pass på Scotten också, vilken grymt skillnade de är att köra med den jämför med järnhästen som jag hade tidigare.

Idag har Dala Sports Academys hemmaläger satt igång. 2timmar och 10min löpning i Borlänge blev skörden.
Ett skrubbat knä och en vrickad fot bidrog jag med. Hammarström bjöd på tunga ben på slutet, Patrik K mössa i sommarvärmen medans Jimmie J och Adam L bjussade på trevlig sällskap. Inga skandaler


2010-05-02 Nu har hon kommit

Förra veckan äntrade hon mitt liv.



Min nya träningskompis

RSS 2.0