27 aug Tungt i kroppen

Några dagar återstår innan vila. Kroppen är otroligt sliten och trött efter snart 3 veckor med 60 timmars träning.
Ska bli skönt nästa vecka att ta det lugnt och skönt.

Denna vecka kör vi ett läger på hemmaplan med Dala Sports Academy. Har blandat med egen träning och coachning.
Har grillat på studenterna rätt hårt tror jag och nya nivåer har nog sats. Ser grymt spännande ut med gänget som varit med under denna vecka där de tror på mina och Daniels ideér och går in med järnvilja i alla moment.
Roligt att jobba med gäng som ger energi tillbaka och inte tvärtom. Jag har i alla fall insett att där kommer min energi läggas och inte på andra folk som tar energi istället.
Man utvecklas och lär sig nåt som tränare varje dag också. Härligt!

Imorgon väntar ol tävling i Järbo. Sen ska det ytterligare 3 pass innan vecka är slut.

Nu drar jag på mitt lunchhak Cateringcompaniet. Fläskkotlett, svampsås och stekt potatis blir det idag.

22 aug Bra tryck i maskineriet

Som ni märker ligger min websajt nere, håller på att byta webhotel samt göra om den.
Får hålla tillgodo med denna tills vidare.

Veckan som varit blev riktigt bra. Smög igång i tisdags med RullO. Fasen va kul det är. Peter och jag stressade varandra.
Under onsdagen åkte jag, Peter, KAjsa och OL-Hammer till Dala-Järna för att mosa varv på varv på banan.
8varv *3,3km på förmiddagen gjorde skönt i kroppen. Jens Eriksson och Emil Brindbergs gjorde sällskap. Ryktades att även StorTynellen var där men han såg jag inte denna gång heller.
Eftermiddagen blev 6varv a' 5km stakning. Sista gången upp för lång-långbacken blev jag stillastående av tomhet i överkroppen, en härlig känsla. Peter erkände också att han hade lite mindra kraft kvar på varv 6 än varv 1.

Drog till Torsby på fredag för att skida. Bra tryck i kroppen och intervallerna satt verkligen där dom skulle. 6st 6minutare och alla inom 3 sek får ses som ok.

Kvällen gick i Winnerbäcks tecken. Sandgrund i Karlstad stod för underhållningen. En seg inledning men sen brakade det lös. Idel bra låtar där Ingen Soldat var kvällens höjdpunkt.

Tillbaka i stan nu. Imorgon läger

16 aug Bjurs

Bjussade på två vilodagar efter fjäll-o innan maskineriet skulle igång igen.
Körde på tisdagen 3 fina pass med Peter där armarna värkte av smärta. Dagen efter var vi nära väggen båda två då armarna var tomma vid Ornäs och 45minuter hem.

Vidare blev det ett tungt cykelpass då jag märkte när jag kom hem att skivbromsen hade legat på.
Brände av 2 pass på fredagen i lite lugnare tempo innan jag gjorde riktigt debut i ol-skogen igår.
Hade match i Öppen 9 med idel storstjärnor (Björnen från Bjurs, MonsterMicke och sist men inte minst hjälten från 43-kavlen Kaipe).
Fick till ett bra löp där jag fegade på några sträckor och tappade tid annars helt ok lopp.

Hittade en bild på klubbens hemsida. Måste varit några av de sista intervallerna på Nässjö rullskidbana där jag körde i dimman sista 20min. Något folk kommer få uppleva under landslagslägret i Sundsvall.
Foto: Martin Eckervad



9 aug Tufft på fjället

Tillbaka efter 1 vecka till fjälls där de har åkts rullskidor, sprungit på fjället och lagats efterrätter.
Även i år sprang jag fjäll-orientering med Peter. Slutar aldrig förundras att han aldrig blir trött, men tror det fanns visste tenderser några minuter här och var.

Dag 1 fick jag smaka på klubban. Minnena från lång-SM skido Sundsvall hade visst inte P Martner glömt och som han sa efter målgång - Såhär kändes jag mig när du demolerade sönder mig i Sundsvall.
Så bröderna Martner hade som taktik att grilla sönder resten av fältet redan första timmen av sammanlagt 10 denna vecka. Sagt och gjort körde de AIII till första kontrollen där 310 höjdmeter också skulle forceras. Väl där var jag och Peter med och idel storfräsar omkring oss. Kändes bra 15min till innan kroppen började säga ifrån, gick saktare och saktare för min del och efter 90 min var det kasst. Efter två timmar hade jag kramp i allt vad benmuskulatur heter. Slet som ett djur in mot mål i bakhasorna på patrull Elis Bengtsson/Johan Pettersson och funderade starkt vad jag gett mig in på.
De enda glädjeämnet den sista timmen var när jag hade passerat sista toppen och såg R Tynell bakom mig, kanske ett snäpp ännu tröttare.




Dag 2
Men lagomt stel kropp drog jag och Peter iväg nästa dag med Patrik Lind och Elispatrullen i koppel.
Rätt snabbt märkte vi att kropparna var betydligt bättre denna dag och det gick hela tiden snabbare och snabbare. MEd bra orientering höll vi bra fart under hela dagens bana på 26350m och gick imål på 3timmar och 2 minuter.
Dock en evighet efter Martners som måste haft en superdag under fredagen.
Bra tid jämfört med de andra patrullerna som sprang ihop och vi i ett vakum.



Dag 3
Hade svårt att komma igång i starten men efter 50minuter lossnade det. Körde sedan på i lagom takt då avståndet både framåt och bakåt var långt. Fin dag på fjället där vi startade i dimma och sedan smögs sig solen mer och mer fram. Körde imål på 3.08 och var ganska nöjda med dagsverket.
Tyvärr hade jag ett knä som började krångla efter 2 timmar, inga problem att köra på platten och uppför men det gjorde ont utför. Känner fortfarande idag av det och det blir nog ingen löpning på några dagar.
Åt Martners som sopade banan med oss andra fanns ingenting att göra detta år. Grymt imponerande löpning.

Men nu är ribban lagd till vintern Patrik!!!




1 aug Lite sommarbilder












RSS 2.0