Cykel-O

Igår skulle de laddas på igen i Sverige-Norgekampen i cykel-o.

Denna gång kände jag mig sämre förberedd efter mjölksyratävlingen nr 1 MCR kvällen innan.
Dock trampade jag på så gott de gick. SPD-pedalen strulade på ett ställe lagomt höll jag på krocka med en " Erik Nilsson-bom" och gjorde att jag hamnade på ett kass vägval och så var Hasse-Jögge ikapp.

Hans fullkarboncykel susade på bra och jag tappade han på ett annat vägval. Precis när jag tänkte sätta in stöten kom punkteringen som ett brev på posten. 5 minuter (ja jag har inte lärt mig byta snabbare) senare trampade jag iväg lagom glad. 2 punkteringar och 2 avkörda rullskidor på 2 veckor. Inte illa !!

Dock insåg vi efteråt att både hade stämplat fel, på samma kontroll och tävlingen måste strykas ;)

Rhapsody in Rock på kvällen i Dalhalla gjorde humöret bättre. Glenn Hughes från Deep Purple och Black Sabbath var i en klass för sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0