MCR

Medväga Competition Race avgjordes för 12e året.
MCR är en tävling där man startar i Medväga och race 1- löpning upp till utsikten. Drygt 900 meter och ca 100meters stigning. Som vanligt ganska kasst uppvärmd höll jag faktiskt igen lite i början men syran sprutade snabbt ändå i låren. Var dock 3 sek efter Mr MCR (Henriksson) på toppen av backen.

Träffade Karro H däruppe som vill krossa våra tider. En lite extra väntan och tidtagarSillen var säker på att vi skulle få däng. MårdAlf var orolig att hon skulle radera ut hans rekordlopp från -86.
Hon var en bit efter men dängde till mården med 1 sek.

Snabbombyte och på med rullskidutrustningen. Gren nr 2 i mjölksyretävlingen. Start vid 4-vägskorset vid Borlänge Sjukhus och mål vid motionscentralen. Silla fick rycka ut från tidtagarjobbet och in på grussopningsjobbet.
Seg som tusan lyckades jag dänga dit Henriksson men dock inte mer än 5 sek. Han hade säkert trimmat sina monsterinlines.

Ombyta igen och på med cykelskorna. Eftersom jag nu ledde denna tävling fick jag starta förs på MTB-racet. 3,83km på kuperade delen i Bergebo. Tyvärr hade jag inte märkt att de har regnat kopiöst denna sommar och mina slicksdäck satt dock inte som en smäck i leran!
Lagomt också så stod äldste herre StumBjörn utmed banan och bjussa på lite fika !
Henriksson cyklade som i trans och jag fick storpisk (måste satsa på heldämpat till nästa år).

Preliminär prispall.
Prispallen
1. Klot
2. JG
3. Cedergren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0