091214 Bättre drag

Helgens spenderandes med grabbarna i Älvdalen. Det var tv-spel, bastu och en kall natt.

Björnjakten och Älvdalens IF stod som arrangör för denna helgs längdtävling. En 2,5kms slinga som upplevs ganska lätt. Men å andra sidan inte många ställen till längre vila.
Skejt-tävling (7,5k) på lördagen och klassisk jaktstart (15k) på söndagen.

Startade ganska hårt på första varvet på lördagens skejt och var någon sek från ledning. Varv 2 flöt också på hyfsat och varvade ca 10-15 sek ledning. Sista 2,5an fick jag slita ont, tappade några värdefulla sekunder mot täten. 35 sek efter Tynell. 189 i medelpuls under 18 mins åkning är ca 6 slag från min maxpuls. De vittnar om att de inte är många partier man får vila på.

Efter tävling blev de Tv-spel hemma hos Lars Åkerman. Slog Hammer i motorcykelspel. Vi tittade på förmodligen världens största häst och Låma berättade om vargarna.

Bystugan vi skulle bo i var lite småkylig så vi värmde oss med bastu innan läggdags. Peter tyckte dock fläkten lät för mycket när vi skulle sova så "snålänningen" stängde av den. Vaknade vid 9.00 tiden dagen efter av frost på kudden. 13 grader inne. Mysigt!

Söndagens tävling blev en rolig historia för min del.
Startade med Vasaloppskungen Erik Eriksson och han drog iväg som de gällde segern mellan Sälen och Mora.
Hängde med bra och vi plockade sekundrar och placeringar. Min råstak och löpning i backarna-taktik var fulländad. Bra att killarna inte insåg att de gick mycket lättare utanför spåren. Nåt skall man ha för man är över 30!
Kom tillslut ikapp Peter 30sek och var då endast 20s från tät. Sista varvet av 6st grillade Eriksson oss skidO hårt och fick några viktiga metrar. Kom heller aldrig ikapp Peter utan de fattades 2 sek. Ändå väldigt nöjd med loppet och min vallning höll fint. Var 14 sek efter Palmer som var snabbast under söndagen. Får även skicka ett tack till Erik Eriksson för farthållningen. Var inte många sekunder som jag var före han under loppet!

Vi avslutade dagen på gymmet och bastu. Idag gör ljumskarna, höftböjarna och hamstrings ont.

Resultat från Älvdalen

Kommentarer
Postat av: Hammer

Hamstrings? Jag har fan ont i hela kroppen förutom hamstrings... Snyggt åkt i alla fall!

2009-12-14 @ 15:14:03
Postat av: JG

Hammer >> Snygg kropp !?

2009-12-14 @ 15:27:18
Postat av: Hammer

JG>>Tack? Eller menade du att jag menade att din kropp är snygg? Jag menade att du åkte snyggt, kroppen tycker jag ser förjävlig ut. I bästa fall lite smågullig, men de tillfällena räknar man på få fingrar...

2009-12-14 @ 17:21:14
Postat av: JG

Hammer>> din kropp såklart

2009-12-14 @ 19:14:42
Postat av: Hammer

JG>> Då är vi överrens då. Ramat i prischecken än?

2009-12-14 @ 21:47:34
Postat av: JG

Hammer>> Fundera på att sätta upp den på gymmet bredvid de andra

2009-12-17 @ 21:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0