091219 Seg som en degklump

Förmiddagen var de kortdistans!! där segrartiden var över 40 minuter. Om jag inte helt missminner mig så finns inte kortdistans idag men för ett par år sedan skulle segrartiden ligga på ca 25min.
Åkning för min del var otroligt trögt. Lite utav Bruksvallsloppskänsla. Segraren Moholdt kom ikapp mig efter ca 2/3 av banan och han hade bra fart under skidorna. Blev 6a +2min

4 timmars vila och sedan var det jaktstart efter förmiddagens resultat. Tycker inte detta är helt optimalt upplägg då denna tävling blir lite intetsägande. Bättre att köra en sprint på förmiddagen och en på eftermiddagen. Inge jaktstart!
Om jag var seg på förmiddagen så hade degklumpen bättrat på sig ytterligare till jaktstarten. Hade 30 sek upp till Hammarberg som är ett stort försprång om han inte gör nåt misstag. Sen att de var över 2 minuter bakåt gjorde de svårt att tända till. Åkte om Kvåle och blev således 5a.

Hoppas på bättring i formen till imorgon då de väntar 15km medeldistans!! Ett skämt till medeldistanslängd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0