091223 Världscuputtagen och bättre lopp

På söngen avslutades Swedish Ski-O Tour med en medeldistans på 15km!!.
Kroppen var betydligt piggare än under lördagen. Dessvärre var jag inte tillräckligt aggressiv och några mindre bra vägval gjorde att jag tappade mycket tid.

Hans-J Kvåle gjorde ett imponerande lopp vilket jag inte skulle kunnat matcha. Rost körde fint och var dryga halvminuten efter.
Efter sträcktidsanalys inser jag att misstagen var fler än jag trodde och många vägval inte alls så bra som de kändes. Dock tappar jag lite i fart också men 4 min efter Kvåle bör jag inte vara.
1a Kvåle 2a Rost 3a Moholdt 4a Jag 5a Peter 6a Hammarberg

I söndags fick jag besked att få starta i världscupen i St Peterburg i mitten av januari. Kommer bli ett grymt läckert spårsystem där de gäller att hålla tungan rätt i mun. Mycket stakåkning och otroligt intensiv kartläsning kommer bli mumma.

Nu tar jag julledigt och åker till Arvika till svärmor och svärfar.  God jul


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0