12a i världscupen

Sprinten på dagens program blev ganska bra för min del. Dock satte höjdhöjdsklubben som en smäck och blodsmakshostan efter målgång var härlig.

Kände mig ganska seg igår och innan start idag. Hade ingen aning hur de skulle kännas utefter banan. Var väl inte rappaste åkning men slet som ett djur.

Till 1an var de snabbaste vägvalen de nordöstra bort mot slalombacken. Mitt vägval var +15 sek från sträckbäst men då klarade jag alla de 3 dödskurvorna. Till 5an var jag osäker om jag skulle ta brunvägen eller vänstervägvalet. Tillslut vart de vänster som också sedan visade sig vara de snabbaste.

Mot 6an såg jag bara 1 vägval (de högra). Dock när jag åkt ned en bra bit och märkte att de inte var så många som hade tagit detta vägval infanns sig en olustkänsla. Dock visade de sig att detta vägval var lite snabbare än bredspåret runt vänster( dock ganska platt).

7an skulle man nog tagit till höger. 8an for jag in i en förbrukad julgran (som de flesta andra också verkat ha gjort i sista korsningen in mot 8an).

9an, 10an och 11an kändes otroligt segt och här tappade jag en del tid. Kämpade mig imål som 12a efter ett o-tekniskt bra lopp. Rollen var ca 20 sek före, hade 1 sek på han vid radion (6an).

Khrennikov vann och hemmaåkaren Belomazev var 2a. Resultat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0