2010-02-04 Tuff långdistans

Efter nattens snöfall och storm på morgonen gjorde snön lite tjärvare än vanligt. Våran banan mätte ca 25km med strax under 700 meters stigning (arrangören hade lyckats räkna stigningen till drygt 420m). Varv 1 hamnade jag snabbt blande de första på min gaffling, tyvärr hade inte arrangörsstaben hunnit spåra alla smalspår på morgonen vilket gjorde att jag och Hans-Jörgen fick leta lite spår i början. Var ett tufft första varv då jag märkte rätt snabbt att jag hade kortgaffel och på sådant vis var först på flera utav spåren.
In till varvning var jag 4a +1,5min. På andra slingan körde jag ok till att börja med innan Lamov och Rost kom ikapp mig precis vid banans tuffaste stigning. 105höjdmeter skulle tas i ett enda svep. De grillade mig nåt oerhört uppför men jag slet som ett djur och var med längst upp. Kände sedan av den där backen resten av loppet och fick verkligen ingenting gratis resten.

In till varvningen var jag som ca 20e man men märkte att jag hade åkt långa gafflingen.
Sista varvet åkte jag helt själv och ut på sista gemensamma var jag 16e man. Lyckades knäcka en finne till sista.
Blev årets sämsta WC-placeringen men fortfarande inget bottennapp.

Kramp i triceps satt som en smäck sista 15 min, tror de berodde på att spåren var så lösa så man for igenom med trugorna till den hårdare skorpan under. Var riktigt mörbultad resten av dagen.

Ändå drog vi killar ut på ett solskenspass på eftermiddagen. Riktigt riktigt fint och varmt!

Imorgon väntar medeldistans. Kommer nog bjudas på en och annan saftig stigning.
Ligger på 12e plats sammanlagt i världscupen nu. Målet ligger nära med topp 10






Kommentarer
Postat av: Ola och Agge (mor)

Härligt, härligt kämpat.

2010-02-05 @ 09:13:10
Postat av: Mor och far

Lycka till på medeln, håller tummarna så hårt vi kan.

2010-02-05 @ 09:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0