2010-02-05 Sliter ont på höjden

Medeldistansen idag var tuff, riktigt tuff. Grymma stigningar både på smala spår och breda spår. Lyckades på inte mindre än 3 ställen kasta mig i utförsbackarna för att överleva. Endast en smäll på ett pekfinger som är lite svullet nu men inget mera.

Uzana bjussade på de bästa dom hade i väderväg, strålande sol och underställen rök all världens väg.

Hade lite problem i början att komma in i kartan och på så sätt låg man hela tiden några sekunder efter.
Slet redan ont till 1a kontrollen där 2! slalombackar skulle bestigas. Eller rättare sagt 1,5.

Höll ändå skaplig fart fram till 7an där banans mest utslagsgivande sträcka kom. Fann här ingen bra variant och bättre vart den inte ju längre jag åkte. Kändes skit hela sträckan och upp mot stämpling kom Köngäs FIN ikapp mig 2 min. (Såg i efterhand att jag tappade 2,20 mot sträckbäst. Mitt zick-zackvägval i sluttningen var inte bra. De flesta hade bombat ned för slalombacken åkt platt ett par minuter och kört bredspår upp till kontrollen.

Slet mig med finnen imål med skrikande kropp. Dock orienterade både han och jag bra på slutet och hjälpes på så sätt åt. Gav mig en 14e plats dryga 4min efter Andrei Lamov som imponerade. Den tiden hade jag aldrig fixat oavsett hur rätt jag åkt idag. Erik var dryga 2min före mig på en 6e plats.

Tyvärr fick vi inte kartorna idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0