2010-02-06 5a i världcupen med sambon

Dagens taktikstafett där man körde 1tjej och 1killer per lag blev rätt spännande tillslut.
Igår smiddes de planer om man skulle köra tjej på sträcka 2,4 och 6 ( som således var sista).
De övriga lagen körde killarna på sista men mitt och Kajsas lag gamblade lite och eftersom är såpass åkstark dra henne på sista så också var en rak sträcka.
Hade chansen att hoppa upp till Sverige lag 2 då Peters tumme inte mår bra men kände att vår taktik skulle genomföras och lämnade över ansvaret till Hammer som fick köra med Åsa.

Jag och 5 andra storfräsande killar (världscup 1an, 3an, 4an, 6an och 11an) på startlinjen tillsammans med 18 tjejer. Ett väldans fart sattes från början och följde med min gaffling fint men väldigt slitsamt.

Växlade ut kajsa ca minuten från ledning (gafflingsskillnad), hon körde bra och krigade hårt mot killarn bla SWE lag 1 med Erik Rost.
Min andra sträcka gick riktigt bra och bet i ryggen på Staffan Tunis i findlands lag 1.
Kajsa återigen en bra sträcka. Min sista sträcka fick jag köra själv, hjälpte Josefine lite mitt på sträckan så hon fick några gratismeter att lägga sig i rygg.

In till växling var vi 3a efter Norge 1 och Ryssland 1. Hon stred grymt bra på sista sträckan och passerades endast av Rost, Hans-Jörgen Kvåle och Mikhail Sorokin (vilka alla ha topp 10-placeringar i världscupen) och lyckades även plocka tid på ledaren i damvärldscupen Tomilova i Ryss 1an.

Tyvärr var de lite stämplingsstrul för Kazakhstan så vi fick hoppa upp ett pinnhål och blev då tillslut 5a.




Här under ligger medeldistanskartan



Kommentarer
Postat av: Djurås gänget

Grattis ni var kanon duktiga!!!!!

2010-02-06 @ 21:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0