2010-02-10 11a på EM-medeln

Skakigt internet här på hotellet så jag skriver om inlägget igen då.

Tuff medeldistans på ca 12km med 400meters stigning blev inledningen på detta EM i Rumänien.
Ett i övrigt välarrangerad tävling med allt ifrån kravallstaket, tv vid start, ute i skogen samt vid mål gjorde inramningen häftig. En hel del publik också samt strålande sol gjorde dagen fin.

Mitt lopp var helt ok men den där sista procenten i åkningen fattades. En långsträcka till 1an på över 10 minuter och mestadels uppför gjorde att kroppen fick vakna till liv. Till 2an kom jag ifatt Hans-Jörgen Kvåle som tyvärr hade nåt bindningsstrul och fick således ingen hjälp av han med farthållningen.
Strax innan tv-kontrollen kommer mitt enda misstag denna dag. tar höger istället för vänster i en korsning och får åka några meter extra och en dryg halvminut tappad. Banan hade olika karraktärer där första halvtimmen bjöd på fler "grisbackar" och riktigt riktigt tuff körning samt sista 10 där en slalombacke skulle köras nedför i störtloppsställning samt flack avslutning.

Peter som skåpade denna dag mosade sönder mig på alla sträckor där de var uppför men sedan höll jag jämna steg med han på övriga. Jag och Erik Rost hade väldigt jämna tider överlag förutom min krok. Han blev 6a. De bådar gott till övriga tävlingar här.

Imorgon väntar långdistansen, 25km med 825meters stigning, kommer bli ett mandomsprov.
Går att följa via tävlingens hemsida www.skio.ro  där de är tv-sändning imorgon och resten av veckan.


Grattis grattis Peter.




Kommentarer
Postat av: Mor och far

Bra kört Johan! Lången är din grej, KÄMPA! Ha roligt, det går bra!! Vi håller tummarna.

2010-02-10 @ 21:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0