Kartor från världscupen Ryssland

Här nedan kommer kartorna från Ryssland. Inte bästa kvalitén då scannar saknades.

Medeldistansen. 3 varv med kontroll nr 40 som gemensam första gaffling och 38an som andra gafflingskontroll. Varv 3 från 38an till mål, rakt!

Dålig första slinga för min del. Ramlar till 1an. Ligger i köttåget till gemensamma, byter vägval mitt på, gör ett parallellfel innan kraftledningen.


Varv 2 betydligt bättre. Åker med Rost till andra gemensamma. Fort och säkert, inga problem att vara med.

Varv 3 bra inledning. Drar ikapp åkare. Lyckas lura bort några på slutet.


Sprinten
Bra lopp för min del. Tappar 16 sek till 2an på att ta höger i y-korset på slutet.Skumt!
2 sträcksegrar till 3an och 4an. Lite passiv till 5an och tappar 9-10 sek. Nöjd med loppet. Trodde på bättre placering. Dock 15 sek upp till pallen



Sprintstafett
Körde sträcka 2, 4 och 6e i lag med Martin Hammarberg. Vi körde överlag bra och blev 5e lag och bästa andralag. Hade Norge 1an på högrepen på sista sträckan men min enda felkörning idag gjorde att han smet förbi. Mosade Gruzdev i Ryss 2an till sista istället.







Långdistansen
Halvseg början men tyckte de flöt på ok ändå. Hade klar tätkänning efter varv1. Lite småstrulig inledning på andra där jag gjorde några 10seks missar. Stora vägvalsgrejen kom till kontroll 19. Tappade över 2 min där.
Genomförde sista varvet bra och kroppen svarade bara bättre och bättre. Hade inte en suck mot Lamov idag. Plac 2 kändes inom räckhåll.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0