2010-03-03 Tillbaka i skidO-spåren

Ja nu har jag varit igång i 2 dagar sen veckosjukdomen. Körde igår två skidOsprintrace, där jag tog de väldigt lugnt på första.

Inför de andra provade jag att köra på lite i början och sen lite piano på slutet. Kroppen kändes skit men de bästa är att sjukdomen är helt borta.

Idag snäppte jag ytterligare upp farten på skid-övningen. Medeldistan masstart i Falun. Varvade de 3 första varvet exakt samtidigt med Peter även fast vi hade olika slingor. Ut på sista gemensamma slingan var vi inom 5 sekunder. Stressade varandra och tävlingshetsen var på riktigt hög nivå. Grymt inspirerande att vara i dessa situationer. Hade han på högaffeln ändå till sista kontrollen då han tog ett "dödsgen" ut i lössnön och tjänade 5 sekundrar. Grymt bra träning, fina spår och bra tävlingshets.

På eftermiddagen blev de styrka följt av 1,45 klassiska åkning i Bergebo där spåren var riktigt fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0