2010-03-07 Snabbast?

Efter SkidO SM för två helgen sedan hade jag lite tankar att köra Vasaloppet, när sedan förkylningen kom som ett brev på posten bestämde jag mig rätt snabbt för att inte åka de långa loppet.

Vill inte stå på startlinjen halvt förberedd och inte ha en aning om hur kroppen svarar.

Dock ville min gamla skidgymnasietränare Stefan Håmås ha åkare på stafettvasan till sitt lärarlag Sandagymnasiet. Efter lite funderande behövde jag ändå en genomkörare för att hitta tillbaka till form.
Peter tog hand om sträckan till Mångsbodarna på ett förträffligt sätt +2,40 på Lars Suther som i dagsläget är topp 15 i Sverige på klassisk skidåkning. Mest imponerande var att killarna överlevde starten då termometern visade -28grader.

I Mångsbodarna tog jag över stafettpinnen för Sandalaget. Tror jag var väldigt ensam att köra ovallat denna sträcka till Evertsberg. Mitt mål ligger ju en vecka framåt så de passade strålande att köra stakning denna del.
Riktigt kärv snö var de och bålen,armarna och ryggen fick sig en rejäl omgång dessa mil.
1timme och 5 minuter senare var jag framme och hade plockat 40 sek på blivande segrarlaget Fiskarheden som körde med Martin Johansson. I efterhand såg jag att detta också var den snabbaste tiden på denna sträcka, skönt att ovallat lönade sig ;)

Riktigt kul sedan att Håmås spurtade frenetiskt imål som 7e lag av ca 1200.  Återigen strålande skidor som Stefan fixade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0