2010-03-09 Grym träning

Ikväll körde vi en sista finslipning av formen inför WC-starten i Ånn till helgen.
Håkan Holmberg Korsnäs hade satt ihop en klurig bana och spåren var riktigt fina.
Min första slinga gick bra och varvade i tät. Under andra slingan fick jag några kartstopp extra och nu var de lite tätare med folk i skogen vilket gjorde att man fick hålla ner farten på vissa sträckor.

Dock hade jag tätkänning vid varvning, Hans-Jörgen Kvåle gick ut på den gemensamma sista slingan några sekunder före mig och Peter Arnesson skymtade min rygg. Försökte göra nåt eget vägval vilket var bedrövligt dålig och fick jaga lite istället. Till näst sista tog vi alla tre olika vägval, jag genom en stor bäck, Hasse-Jörgen krockade med Helene Söderlund och Peter ett runtvägval vilket var de bästa.
Han fick sista några sekunder före mig och Kvåle. Blev tillslut 4 sek efter han och inte en bästa klubbåkare.

Riktigt riktigt bra fartträning och stressmoment då man åker med/mot bland de bästa i världen.
En stor elogé till Håkan med team till denna grymt roliga och inspirerande träning.

Kroppen min kändes bra så nu laddar jag vidare med massage och Ånn-kartan.

Reslutat
Kontrollerna 35, 45 och 51 var första kontroller vilket gör att tiderna kanske ser lite konstiga ut där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0